جلو پنجره در خودرو به همراه نکاتی که باید بدانید

 

جلو پنجره در خودرو یکی از انواع لوازم یدکی و جانبی آن محسوب میشود که شاید تاکنون آن طور که باید به آن پرداخته نشده است.این لوازم یدکی یک قطعه به شکل های مختلف است که در جلوی وسیله نقلیه نصب میشود ودر انواع مدل های خودرو از نظر شکل ظاهری،ابعاد،اندازه و جنس مواد اولیه با یکدیگر متفاوت هستند.

لوازم یدکی جلو پنجره در خودرو،قطعاتی مشبک و معمولا به حالت مستطیل شکل و کشیده هستند که از جنس فلز یا پلاستیک مقاوم ساخته می شوند.تولیدکنندگان انواع خودرو از این لوازم یدکی برای طراحی ویژه خودرو های خود استفاده می کنند.همین مشبک بودن این قطعه باعث می شود که عملکرد بهینه در انواع خودرو داشته باشد.

 

 

هدف از طراحی و ساخت جلو پنجره خودرو چیست؟

 

لوازم یدکی جلو پنجره همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم یک قطعه است که در قسمت جلوی خودرو در مقابل یک دهانه قرار می گیرد و باتوجه به اینکه به حالت مشبک طراحی شده است،اجازه می دهد جریان هوا به داخل محفظه موتور اتومبیل حرکت کند.زمانی که جریان هوا به این قسمت وارد میشود کمک میکند موتور و رادیاتور خنک شوند و بنابراین هیچ کدام از آن ها بیش از اندازه گرم نمیشود.

طراحی مشبک برای جلو پنجره در خودروها یک استراتژی خاص برای این لوازم یدکی محسوب میشود.هوا از لا به لای منافذ در این قطعه حرکت می کند و در سر تا سر محفظه زیر کاپوت خودرو،آزادانه جریان پیدا می کند.در همین حال باعث میشود از ورود قطعات بسیار درشت به محفظه اصلی داخل خودرو جلوگیری شود.

این قطعه مشبک برای خودروهای متداول در بازار وجود دارد و در هریک از انواع خودرو در شکل های متفاوت تولید شده اند.بااین حال برخی از اتومبیل های برقی که فاقد موتور یا رادیاتور هستند معمولا قطعه front grille را ندارند.

 

به عبارت کلی طراحی مشبک برای جلو پنجره خودرو بخشی از یک ویژگی آیرودینامیک است که خودرو سازان برای افزایش سرعت خودرو و خنک کردن موتور و رادیاتور اتومبیل،آن را در نظر گرفته اند.این کار باعث میشود مصرف سوخت کاهش پیدا کند و راندمان عملکرد موتور بالاتر برود.